ליווי דיירים בעסקאות תמ א 38

פרוייקטים של התחדשות עירונית מחייבים ליווי דיירים בעסקאות תמ א 38 על ידי עורך דין מנוסה על מנת למנוע עגמת נפש מהדיירים, שיכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות בין היתר , עיכובים במסירת הדירות, גימור גרוע לעבודות, אי השלמת עבודות הבניה , ליקויים שמתגלים בתקופת הבדק ולא מתוקנים וכולי. מכאן שבחירת בעלי המקצוע שמלווים את הדיירים כגון עוה"ד שמייצג את הדיירים בהתחדשות עירונית צריכה להיות מושכלת.

ליווי דיירים בעסקאות תמ א 38 בני ברק
בני ברק , בניינים שלמים שזקוקים לעורך דין תמ א 38

על מנת לשמור על עצמם חייבים אלו המעוניינים לקבל ליווי דיירים בעסקאות תמ א 38 לבחור עו"ד שעיסוקו העיקרי ( לפחות 80% ויותר) הוא ליווי דיירים בעסקאות התחדשות עירונית , שנכונותו להיות זמין לכל הפחות לנציגות הדיירים – גבוהה, שלא מייצג דיירים בעצמו , ושלא ניזון מסחרית מהיזמים.

הסיבה שלהיות עורך דיירים בפרוייקט תמ"א 38 זה עניין מורכב נובעת מכך שאנשים הם מורכבים מטבעם ולכן ההתנהלות מול כל דייר ודייר דורשת רגישות לצרכי הדיירים ובעיקר לפחדיהם. אחדים יחששו לאבד את דירתם במהלך הפרוייקט כי אולי היזם יפשוט רגל, חלק יחששו מכך שהשכנים מקבלים תמורה טובה משלהם, חלק אף ינסה לסחוט את כולם כיוון שבלעדיו אין פרוייקט וכך עבודתו של העו"ד שעוסק בליווי דיירים בתמ א 38 היא לא מעט פעמים להיות מגשר בין הדיירים לבין עצמם ובין הדיירים ליזם.

אתם בטח שואלים את עצמכם אז מה הכי חשוב ? עו"ד מקצועי? זמין? או מגשר? ובכן התשובה מורכבת מגם וגם וגם , הדבר הכי חשוב שהוא יהיה מקצועי ויבין מה נדרש משפטית מעורך דין דיירים בעסקאות תמ א 38. הדבר הבא שחשוב הוא שיהיה קשוב לדיירים ויידע להתאים את ההסכם לצרכי הדיירים בפרוייקט הספציפי ובסופו של יום חשוב שיהיה זמין לדיירים על מנת להשרות בהם תחושה של ביטחון כשהם במצוקה וזקוקים לייעוץ מעורך דינם גם אם היעוץ היחידי שהם צריכים זו הבהרה על מנת להפיג את חששם.

נסכם אם כך את המאמרון הקצר שלנו בכך שלצורך ליווי דיירים בעסקאות תמ א 38 אתם צריכים עו"ד המתמחה בהתחדשות עירונית, שהוא גם מגשר, שיהיה מוכן להוסיף בהסכם של הדיירים מולו שהוא מייצג רק את הדייירים ומתחיב שלא יטפל בעניינים משפטיים כלשהן עבור היזם.

דורון תמיר

עורך דין פינוי בינוי ותמ"א 38
מתמקד בייצוג דיירים